EDUDRIVE is een ‘must’!

Vorige week plofte de direct-mail van Smit Rijschoolservice door de brievenbus.

Indrukwekkende presentatie van een geweldig product, dat past bij de huidige generatie. Een pakket dat iedere leerling eigenlijk verplicht zou moeten krijgen, boek en/of online lezen/leren. Print én online!

Een paar jaar geleden stapte ik over van i-Theorie naar de producten van Smit en tegelijkertijd van Dation naar PlanGO Waarom? Omdat ik merkte dat Smit Rijschoolservice innovatiever is én PlanGO ook.

Ik zal EDUDRIVE natuurlijk ook om-armen en gebruik het pakket naast de rijschoolsoftware van PlanGO. Ook PlanGO heeft sinds een tijdje de theorie geïntegreerd in haar software. Ziet er prima uit en werkt goed. Leerlingen vinden het prettig dat alles in 1 app zit. Zelfs wat oefenexamens…

In beide gevallen mis ik wel de mogelijkheid om meer ‘data’ te krijgen over hoe vaak, hoe lang, wanneer een leerling leest of leert. Dus meer voortgangsinformatie…

PlanGO heeft als voordeel natuurlijk dat het echt bijna alles bied (all-in-one) wat je als zzp-er nodig hebt; planning, lesvoorbereiding, theorie…

PlanGO heeft de Lesvoorbereiding prachtig geïntegreerd, de Rijprocedure onderdelen in combinatie met de online Leskaart in de vorm van tekst/video/animatie is echt een verrijking van de leerling-app.

Maar ook daar mis ik voldoende gebruikersdata; ik krijg geen totaaloverzicht per leerling of en wanneer de leerling lessen via de Lesvoorbereiding heeft bekeken. Dat kan alleen per les. Beetje ouderwets denken…

De moderne rijcoach zal de leerling onderbouwd met ‘kijkcijfers; moeten begeleiden én coachen. Daarvoor moet de rijcoach kunnen beschikken over meer data … soort van een ‘log’. Zeker om in de toekomst een leerling of coach uitwisselbaar te maken. Want nu leerlingen steeds minder tussen 8.00 uur en 17.00 uur kunnen inplannen, omdat de scholen per uur lessen kunnen ‘inroosteren’… zal het lessen steeds meer verschuiven naar ‘naschoolse’ lestijden. En is het voor de hand liggend dat er in de toekomst meer zzp-ers worden ingeschakeld om die piek af te dekken.

En dan moet je als rijcoach in enkele minuten kunnen zien wat de status van een leerling is….

Het is belangrijk dat EDUDRIVE en PLANGO verder gaan met hun innovatie en zich realiseren dat straks, zodra de branche ingrijpend veranderd, nieuwe rijlesconcepten behoefte hebben aan dezelfde hoeveelheid ‘data’ als Bol.com, Thuisbezorgd.nl en de vele andere successen!

‘Meten is weten!’ en voor je het weet komt het CBR straks met eigen RIS rijschool software én leermiddelen. Dat past wel in hun ‘doen en denken’….

GERELATEERD

CBR Meest gelezen Praktijkexamen B Rijbewijs Rijscholen Uit het land

‘Koepel Rijopleiding en Verkeersveiligheid (KRV) en het CBR spelen een spelletje met de consument’

Vandaag maakt het CBR bekend dat de op 1 september ingestelde maatregel om kandidaten die twee keer zijn gezakt voor het rijbewijs te straffen met een wachttijd van 15 weken vanaf 1 december wordt versoepeld naar 10 weken. Daartoe zou het CBR hebben besloten na een interne evaluatie én gesprekken met de pas deze zomer […]

lees meer
CBR Meest gelezen Onderzoek Uit het land

CBR compleet losgeslagen…

Het CBR is volledig losgeslagen van de realiteit. Ontspoord. Al meer dan vijf jaar staat het zelfstandig bestuursorgaan ‘onder toezicht’ van de Tweede Kamer, wordt het beschuldigd van het duperen van honderdduizenden jonge mensen, zijn er onvoldoende examinatoren en zijn de wachttijden voor een praktijkexamen B structureel twee keer langer dan de wettelijke norm. Toch […]

lees meer
Meest gelezen Onderzoek Uit het land

Waarom onderzoekt politie de ‘internet fraude’ vanuit het CBR niet?

Zijn de oneerlijke handelspraktijken vanuit het CBR, waar sinds vorig jaar melding van wordt gemaakt door een klokkenluider, anders dan internetfraude? Dat is de grote vraag die onderzoekers naar de oneerlijke handelspraktijken zich nu al bijna een jaar stellen. Politie, Openbaar Ministerie zouden zichzelf eens achter de oren moeten krabben of ze ‘internetfraude’ vanuit het […]

lees meer